dinsdag 17 mei 2011

we "durven" bijna niet te klagen... deel 2 van de dag.

Gisteren na het opfrissen en opwarmen zijn we weer op pad gegaan.
We zijn begonnen bij  St. Patricks Cathedral. Deze kerk liet grote indruk achter. Niet alleen omdat de kerk zo groots en gedetailleerd is, maar ook vanwege de vele zwervers die hier steun en geloof zoeken.
Ik moet zeggen dat ik erg veel moeite heb met het zien van deze mensen, ik ben zelf nogal een wereldverbeteraar en zodra ik deze mensen zie, ben ik in staat om al mijn geld weg te geven.
In Nederland behoren wij echt niet tot de rijke klasse, maar als je hier bent en je ziet zoveel mensen op straat slapen, dan waardeer je zoveel meer wat je hebt. Dan weet je weer dat geld eigenlijk niet waard is, maar dat je omgeving des te meer waard is.
Veel kan ik niet doen voor deze mensen, daar ben ik in mijn eentje te "klein" voor. Dus heb ik iets aan de kerk gedoneerd, in de hoop dat zij meer kunnen betekenen in de steun naar deze mensen toe.
Vaak is het geloof (voor mij persoonlijk dan) al genoeg steun voor mensen om door te gaan.

Daarna zijn we door gelopen naar Harry potter the exhibition,
Een feestje voor mij, want ik vind Harry potter geweldig. Alle boeken gelezen, als het laatste deel uit is, begin ik weer van voor af aan, en alle films gezien. Hier loop je door hallen waar alle attributen en kledij zijn uitgestald. Het is echt waanzinnig gaaf om te zien. Het is gewon alsof die verhalen echt zijn gebeurt. Bij het zien van Ron's bed zij Gerard: ze doen alsof het echt gebeurt is, maar voor mij was het ook alsof het allemaal bestaan heeft en bestaat. Geschreven brieven, wands, kledij, dobby, alles en iedereen was te zien en ik vond het prachtig. Helaas mochten we geen foto's maken. maar ook dat heb ik opgelost. of eigenlijk heeft mijn creditcard dat opgelost...
Op het einde zat een winkeltje....en ik kon het echt niet laten. Na mijn gebruikelijke twijfeluurtje " zal ik wel, zal ik niet" heeft Gerard maar even gezegd dat als ik twijfel ik het maar mee moet nemen.
Dus een fotoboek met foto's en uitleg van deze exhibition,
een boek met foto's en veel informatie over de films,
een gruzielement en een boekenlegger rijker.
mijn c.c. vond het niet zo leuk, het was nou niet allemaal lekker goedkoop, maar ik ben er zeer blij mee!
We hebben maar eens besloten om de volgende ochtend  (nu dus) eens lekker uit te slapen. Goed bedacht want om half 8 in de ochtend blijkt het hier zwaar te onweren. Dus we wachtten eventjes nog wat uurtjes, en gaan dan langzaam op pad.
Gerard ligt zelfs nog op een oor op dit moment 08:30 (geen idee hoe hij dit voor elkaar krijgt. ik ben klaar wakker.)
Vandaag gaan we op pad naar central park. hier hadden we nog niet alles gezien. 
afhankelijk van het weer zullen we misschien het museum of art doen.
we willen nog naar de new york fire museum, de juniors police equipment en de new york public libraby. 
Dus we zullen zien hoever we zullen komen. Genoeg te doen nog. 

Bedankt voor alle reacties. Tot lees.
groetjes Inge  en een slapende Gerard



4 opmerkingen:

  1. Jullie dag had een bijzonder vervolg...
    Leuk, het fotoboek van Harry Potter, daar zal vast nog vaak inkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wist niet eens dat ze dat hadden een harry Potter exhibit. nou ik ben ook zo'n lezer hoor...Ik wil al jaren dat er echt zo'n school bestond. Heerlijk in die capes rondlopen en zo, terug naar de werkelijkheid.

    Nog een fijne tijd in the big apple

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij geloven graag dat St.Patricks Cathedral een grote indruk heeft achtergelaten bij jullie. Mooi gebaar ook om met een donatie wat voor onze medemens te doen, helemaal als je jezelf door zo'n vakantie zo rijk voelt.

    The Exhibition moet vast erg mooi zijn geweest, wij hebben ook bijna alle films gekeken en vinden het ook erg leuk.
    Gaan in juni ook naar Harry Potter en Universal.

    Veel plezier nog een keer in Central Park en we zullen duimen voor wat beter weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dag weer, we duimen voor mooi weer morgen, zeker als je Central Park in wilt !

    BeantwoordenVerwijderen