maandag 23 mei 2011

Gezond eten in de Verenigde Staten...?

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie onze blog nog steeds volgen. We doen dan ook ons best om de blog zo up to date mogelijk te houden. Onder het genot van het luide geluid van kikkers die liefde zoeken, proberen we op het balkon een blog te schrijven.

Wat hebben we vandaag zo al gedaan? Tja, dat vroegen we ons zelf ook af. Het was een vreemde dag die niet helemaal volgens de planning liep...

Allereerst zijn we aan het einde van de ochtend naar de Walmart gegaan voor wat boodschappen. Graag wilden we tussen het ongezonde fastfood door ook wat gezonds eten. Gisteren hadden we een ananas op en dat beviel prima! Maar ja, dan sta je daar in de Walmart. De ene verpakking is nog groter en vetter dan de andere. Light kennen ze alleen bij de cola... En die flessen zijn er ook alleen maar in een twee liter verpakking. Stel je toch eens voor dat je tekort komt... Dit geldt volgens mij ook voor alle producten. Een stukje vlees is dan ook nooit per twee verpakt... Al met al is het eten of smakeloos, of vet.... Beide zijn we ook al tegengekomen. Het is ongelooflijk wat je hier moet doen om zelf een fatsoenlijke gezonde maaltijd neer te zetten. Dat vergt toch wel enigszins creativiteit, flexibiliteit, doorzettingsvermogen en een fikse beurs. Gezond staat hier namelijk voor duur... Geen wonder dat de gemiddelde Amerikaan maatje XXXL heeft...

Om even hier op voort te borduren... Stel je dit eens voor... Ik ben 1.83 meter lang, normaal postuur en 72 kg zwaar... Ik probeer fatsoenlijke kleding te vinden... Op naar de Outlets dus... Allereerst moet ik door de kleding van de maatjes XL tot XXXXL ploegen en kom ik hier en daar een maatje S tegen... Gelijk alle maatjes S bij elkaar gezocht (valt niet mee) en naar het pashokje... Heb er een gepast en die zat wel prima. Dus het spul afgerekend en naar huis... Wat blijkt nu? Ieder t-shirt met dezelfde maat S, blijkt anders te vallen. Hoe verzinnen ze het... zelfs S schijnt me nu niet meer te passen. Overigens is het met broeken zelfs zo dat maat S van mijn kont afvalt... ben ik nu echt zo mager? We zijn maten tegen gekomen waarvan we niet wisten dat het bestond.

We zijn vervolgens onze weg vervolgt naar Epcot. dit stond ook totaal niet in de planning, maar het was een groene dag volgens Tourguide Mike dus hup, het gedeelte vervolgt waar we de laatste keer gebleven waren.
Allereerst wilde we naar Soarin, iedereen heeft het over deze attractie dus een keertje een klein uurtje in de rij hebben we er wel voor over dachten we.
Eenmaal in de rij waren wij ingesloten tussen een Amerikaanse familie en wat Amerikaase "tokkies" met kleine "tokkie" kinderen. Deze "tokkies" hielden erg van gillen, schreeuwen, duwen en dan heb ik het niet alleen over de kinderen. Oh help dachten we....
Dit is overigens pas de eerste keer dat we ons aan een gezin met kinderen storen. In Amerika hebben wij tot nu toe wel opgevoede kinderen gezien, die netjes op hun beurt wachten.
De familie voor ons stoorde zich er kennelijk niet aan, want die gingen hele gesprekken aan met het gezin achter ons.... wat leidde tot over en weer schreeuwende gezinnen, met ons in het midden. We kunnen jullie vertellen, een uur voelt dan aan als 5 uur.
Na deze attractie hadden we het dan ook weer helemaal gehad. Doof aan beide oren vertrokken we naar "huis"
Hier hebben we even lekker rust genomen, en gezwommen.

Morgen gaan we naar Animal Kingdom, waar we de safari breakfast hebben om 8:10 met Donald Duck.
het zal de eerste dag worden waarop de we planning strak zullen gaan volgen.
We zijn aardig ge-acclimatiseerd  dus we gaan ook lekker een hele dag. We denken dat dit het mooiste park van disney zal zijn.

Tot lees, wij duiken zo lekker ons bedje in genietend van onze vakantie. Voor jullie goedemorgen, en werk ze! (sorry, maar dat hebben we nou altijd al eens willen zeggen.)

een filmpje met een klein stukje van de main street electrical parade gisteren:

5 opmerkingen:

  1. Jammer van je ervaring bij Soarin, dan maak je zo'n moie attractie toch anders mee. leuk filmpje.
    Ps. Doe donald nog eeven de groeten van me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En bedankt, nou zit dat liedje een hele dag in mijn hoofd :-)

    Balen dat je in de wachtrij net tussen 2 van die families in komt. Dat maakt het wachten er niet leuker op en ik kan me voorstellen dat je daardoor ook niet helemaal hebt kunnen genieten van deze TOP attractie. Wij zijn Soarin' fans :-)

    Hopelijk vandaag een betere dag. Have fun en doe Donald ook van ons de groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, de kledingmaten zijn dus een probleem voor mensen met maatje S. En ik probeer net nog een 8 kilo af te vallen... Ook wel omwille van het vette eten ginder. Mijn vriend wilt ook niet elke dag junk eten, maar ziet er dus niet gemakkelijk uit.

    In de wachtrij met schreeuwende kinderen is minder, maar laat hierdoor de pret niet bederven hé! Have fun!

    Groeten Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh!

    Ondanks de vervelende wachtrij ben ik wel zwaar jaloers dat jullie lekker Soarin' hebben gedaan!
    Wij zijn ook echte fans en hebben daar inderdaad ook wel wat wachten voorover.

    Hopelijk heeft het niet afgedaan aan jullie ervaring met Soarin'!

    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen