zaterdag 14 mei 2011

pfoe wat een reis!!!

Daar zijn we dan, in New York. een jaar naar toe geleefd, en tadaaa, zo loop je ineens aan de andere kant van de wereld.
We moeten erg omschakelen, en staan zwaar verbaasd over de meeste dingen: drukte (wat we wel natuurlijk wisten, maar om er midden in te lopen is toch echt anders.), de onvriendelijkheid van mensen, noem maar op.

De reis begon vanochtend om 7:00, opstaan, mijn schatjes(katjes) een dikke knuffel geven, die ik nu al zo vreselijk mis. gelukkig zijn ze bij ons mam en 's pap,  dus ik weet dat ze geen aandacht en liefde tekort zullen komen, maar toch, het zijn wel mn knuffeltjes hoor, om half 9 reden we richting schiphol.

alles daar ging erg vlot. de spanningen vielen nog wel mee tot het moment dat ik mijn voet zette in het vliegtuig. Daar vloog Inge in de lucht, ik durfde echt niet meer, ik zag zo op tegen het opstijgen. Op het moment daar moet ik zeggen dat het opstijgen me helemaal meeviel. het was even een vervelend gevoel, en daarna was het klaar.
Maar toen gebeurde er iets waar ik me dan helemaal niet druk om hebt gemaakt, laat staan over nagedacht had.
ik werd erg luchtziek. Ik had het niet meer, misselijk hoofdpijn en voelde mijn epilepsie ook opkomen (gelukkig voel ik mijn aanvallen nog aankomen). Ik wist niet meer hoe ik zitten moest, gelukkig lag de vlucht netjes op schema, en heeft mijn aanval niet doorgezet, waardoor ik toch het vliegtuig goed uit kon komen.
Wel waren we doodmoe.
Toen naar de paspoortcontrole, naïef als gerard en ik zijn, dachten we dat we daar zo klaar zouden zijn. nou nee hoor, een rij van anderhalf uur...... gelukkig was de meneer achter de balie erg vrolijk en vond t geweldig dat gerard ook bij de politie werkte, dus toch met een goed gevoel weer verder.
Koffer ophalen, gelukkig geen problemen, maar inmiddels was het al wel 7 uur plaatselijke tijd.
Toen met de shuttleservice mee, ow ow ow.... dat we zonder kleerscheuren zijn aangekomen is een wonder, want het is een ongelofelijke jungle hier.
Om 10 voor 8 stonden we voor ons hotel (comfort inn) we wilden de goede chaffeur (overigens de enige vriendelijke new yorker van de hele dag) een tip geven, maar nee dat nam hij niet aan omdat dit onze eerste keer was in New York.
We waren natuurlijk brak toen we aankomen, maar omdat we meteen in een goede tijd wilde komen zijn we toch meteen even naar times square gelopen via broadway. Het is echt heel apart om hier te lopen en we moeten ook nog helemaal omschakelen.
Inmiddels is het 10 uur, en kruipen we zo lekker onder de wol. morgen eerst lekker uitslapen, en de bedoeling is dat we naar een museum gaan. maar dat hangt af van de weervoorspelling, bij mooi weer gaan we lekker eerst naar central park.

Slaap lekker!!!!
nu alvast excuses voor de spelfouten, maar daar hebben we nu niet meer de puf voor om naar te kijken.

ps: gerard komt er ook net achter dat hij het kabeltje van zijn fotocamera naar de laptop is vergeten.. dus even geen foto's tot we een kabeltje gevonden hebben.

11 opmerkingen:

  1. Jullie zijn er gewoon en blij dat de reis achter de rug is. Nu kunnen jullie lekker gaan genieten, heel veel plezier in New York.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verslag zo van jullie eerst keer naar de USA, nu leker gaan genieten ervan.

    PS Zoek een BEst Buy op die hebben alle kabels die je nodig hebt. ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat jullie er zijn. Wij waren ook helemaal met stomheid gelagen toen we voor de eerste keer in New York aankwamen. Wat een drukte en een levendigheid daar he!!! Laat alles lekker op jullie afkomen en geniet vooral!!!! ik blijf jullie volgen...

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We weten hoe jullie je eigen voelen als je daar voor de eerste aankomt hadden wij namelijk ook.
    Maar het is zo over hoor.
    Heel veel plezier daar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie zijn er in ieder geval.. nu het grote genietem, en wij lezen mee hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat jullie er, na toch wel eem lange reis, er zijn.
    Veel plezier, wij genieten op afstand mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk als je zo gespannen in het vliegtuig moet zitten, maar gelukkig zijn jullie er en kan je je nu concentreren op Genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joepie jullie zijn in the big apple. Geniet !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. New York, dat willen wij ook nog eens doen.
    Heel veel plezier en hopelijk komt het goed met het kabeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jongens geniet ervan en de vermoeidheid ben je zo vergeten. New York is een topstad...

    Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Op zich is de reis dus eigenlijk keurig op tijd verlopen, alleen jammer van de drukte bij de douane. Enne, geen aardige Amerikanen ? Dat verbaast me, ik vind NY juist een voorbeeld daarvan ... Hoop dat de volgende ervaringen daarmee beter zijn. Geniet van deze geweldige stad !!!

    BeantwoordenVerwijderen