vrijdag 20 mei 2011

hello sunshine state, en wat een prachtig begin.

hoi allemaal,

Vandaag zouden we naar discovery cove gaan om te zwemmen met dolfijnen.
Persoonlijk als ik heel eerlijk ben, wilde ik dit in eerste instantie niet doen. de prijzen liggen relatief hoog, en tja... dolfijnen hebben mij zelf eigenlijk nooit zo aangetrokken. Maar iedereen die ik sprak of ik las weer een blog... het zou echt speciaal moeten zijn. Gerard was al om, dus vooruit boeken maar.



Vandaag om 8 uur waren we er, het opstaan was even moeilijk,maar we zijn hier nou eenmaal niet om te slapen.
om half 10 zouden we de dolphin swim hebben, perfect want in de ochtend zijn de dolfijnen het actiefst.
Gerard was zenuwachtig, ik niet... nuchter als ik was dacht ik... het is maar 30 minuutjes, en volgens mij is het helemaal niet zo bijzonder allemaal.
Nou dat heb ik geweten....
Eerst een uitleg, vervolgens het steenkoude water in.. echt wat voor mij... daar doe ik een half uur over en dat gaat nu natuurlijk niet. dus tanden op elkaar en erdoorheen. eerlijk is eerlijk. eenmaal erdoorheen was het best aangenaam.
Toen kwam onze dolfijn eraan (jenny heet ze) en ik wist niet wat ik zag, en vooral wat ik voelde.
Het is onbeschrijfelijk om zo'n beest(je) naar je toe te zien komen, en deze aan te mogen raken. Tranen kreeg ik in mijn ogen en nu pas begreep ik wat iedereen bedoelt met de liefde voor dolfijnen. Ja ik ben ook wel eens in het dolfinarium geweest en dan zie je een showtje, en eerlijk gezegd doet mij dat niet zoveel. de hele interactie tussen de dolfijn en jezelf is er eigenlijk niet.
Maar nu wel.... nieuwsgierig... eigenwijs... (ze had eigenlijk wel wat van me weg haha)
ze kon erg genieten van het ge-aai en geknuffel.
we mochten een stukje met haar mee zwemmen, voorzichtig hou je je dan vast aan haar vinnen en dan neemt ze je mee voort. ook een knuffel een een kus, en als dank mag je haar een visje voeren.
Na 30 minuten ga je het bad uit. met een big smile liep ik eruit, en na 10 minuten werd gerard al gek van mij omdat ik zo graag nog eens wilde.
netjes heb ik me daarna maar ingehouden....


Discovey cove is een groot park, dus na die 30 minuten is er nog genoeg te doen. lekker eten (alles is er inclusief) vooral ook eindelijk gezond eten. snorkelen tussen roggen en vissen, je hebt een een lekker lui riviertje waar je in kunt "stromen" het leek bij mij alleen meer op een vallen en stoten rivier. knie en enkel liggen beide open..... tja.... er was ook zoveel te zien en dan bonk.... weer met je knie tegen een steen...
Ook was een een "avery" met tropische vogels die je ook mag voeren. dan komen ze bij je op je arm zitten. Erg leuk. een foto daarvan hebben we helaas niet... waarschijnlijk was deze in het systeem verloren.
Maar we hebben erg mooie foto's van het zwemmen met dolfijnen. die zal gerard straks hier wel bij plaatsen, hij heeft dat zo gedaan en ik doe er een kwartier over.







Gerard ligt nu even lekker bij te komen op bed. Misschien gaan we vanavond nog even naar downtown disney.
morgen eerst lekker uitslapen en misschien gaan we daarna naar EPCOT, maar dat kijken we lekker op de dag zelf.
tot lees.
groetjes Inge

Update: Foto's zijn er bij geplaatst (ook enkele standaard foto's van Discovery Cove zelf). Have fun!

15 opmerkingen:

  1. Wat een ervaring ! Dit maakt denk ik de natte koude dagen van New York weer goed. Leuk om te lezen hoe je reactie was toen je de dolfijn kon aanraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Jenny was ook "onze" dolfijn de 2e keer in DC. Wat een ervaring hè. Op en top genieten van alles wat DC te bieden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke dag moeten jullie gahad hebben.
    iets om lang van na te genieten.
    heel veel plezier nog in jullie vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een totale omslag zeg! Ik weet hoe fantastisch het is! Maar veel plezier gewenst de volgende dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige dag voor jullie. Dat van die tranen had ik nou ook toen:) het is zo'n bijzondere ervaring om met een dolfijn te zwemmen en hem aan te raken!!! Het kost je wat, maar dan heb je ook wat. Wij hebben toen ook nog roggen gevoerd met grote garnalen, ook heel leuk! Veel Plezier nog......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw erg leuk om te lezen dat ondanks dat je weinig met dolfijnen had toch gaat na al de verhalen... En dat het dan zo uitpakt ....gaaf
    Veel plezier en tot morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, dat is toch een superbegin na de vervelende ervaring in NY!

    Volhouden zo!

    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto's zeg en wat super dat je het ondanks dat jullie vroeg op moesten zo ontzettend naar jullie zin hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonnige verhalen zijn toch een stuk fijner heh?
    Wat een super dag hebben jullie gehad.
    Veel plezier in Epcot, ons favoriete park.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk dat je het helemaal SUPER vond, meestal is het zo als je iets niet ziet zitten valt het meestal wel mee.
    Wij gaan in Juni ook Discovery Cove doen en zijn ook heel erg benieuwd.

    Heel veel plezier morgen in Epcot, is ons favoriete park.

    Groeten van Martin, Richard en Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig met de dolfijnen zeg, wij kunnen er geen genoeg van krijgen ... Zijn al 3 keer geweest ;-) ! Lekker verder genieten maar weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldige ervaring en hoe super heb je dat beschreven! De foto's zijn fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik twijfel ook of het wat voor ons is.
    Het lijkt me voor de kinderen wel leuk maar voor ons???
    Nu ik jullie verhaal lees ga ik toch twijfelen.
    Dit jaar komt het er in ieder geval niet van, misschien volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zier er inderdaad erg leuk uit en het lijkt me ook een mooie ervaring met die dolfijnen. Helaas alleen dat het zo prijzig is.....

    BeantwoordenVerwijderen