dinsdag 17 mei 2011

' The big apple' ....?

Hallo allemaal,

Inge ligt op bed TV te kijken. Ze heeft geen zin om een blog te schrijven, dus dan doe ik het maar. Momenteel zit ik op een oncomfortabele stoel aan een kleine tafel onder het genot van stadse geluiden na te denken over vandaag. Het was weer een vermoeiende dag waarbij onze voeten veel te lijden hadden... Ach ja, dat hadden we kunnen weten natuurlijk... Maar genoeg over de vermoeide voeten en de zere spieren. Wat hebben we vandaag allemaal gedaan?

Vanmorgen hebben we eerst uitgeslapen, tenminste, dat was alleen van toepassing op mij. Inge was al lang klaar wakker. We hebben eerst een plannetje gemaakt en zijn er op uit gegaan. Via de metro (letterlijk om de hoek) zijn we naar Harlem gegaan om daar de Chapel of St. John the Divine te bezoeken. Na het uitstappen bij de metro kwamen we voor ons gevoel in een andere wereld uit. Het verkeer was minder gehaast, het was rustiger en geen hoge gebouwen. Heel typisch allemaal. Zo zagen we ook onze eerste schoolbus en een benzinestation... Na de Subways te hebben bezocht met een medewerker die dacht dat we Duits spreken in Nederland gingen we naar de Chapel. Wat een gigantisch gebouw. Zeker niet de mooiste, maar wel super groot. Eenmaal binnen bleek er een grote bijeenkomst te zijn voor afgestudeerden. Jammer, maar helaas...


Eenmaal weer buiten leek het er even op dat de lucht wat begon op te klaren. Hierop zijn we direct de metro ingesprongen om richting de Empire State Building te gaan. Eenmaal daar aangekomen zakte de moed al gelijk in de schoenen. De bovenzijde was totaal niet te zien, net als voorgaande dagen... Flink balen dus. Het ziet er naar uit dat het ons niet gegund is om New York van bovenaf te zien... Wel was het droog en we besloten naar de Brooklyn Bridge te gaan. We zijn deze overgelopen en hebben wat foto's gemaakt.


Hierna zijn we weer met de metro terug gegaan naar de binnenstad. Hier hebben we de Public Library bezocht. Wat een groot en mooi gebouw zeg! Inge zag ook direct wat bekende locaties uit Sex and the City.
Na dit bezoek waren we zo vermoeid dat we naar het hotel zijn gegaan om bij te komen...
Na een lekkere douche besloten we naar Planet Hollywood te gaan om te eten. Het was lekker rustig en we werden snel geholpen... Later bleek de service zodanig snel te zijn dat de hoofdgerecht al werd geserveerd terwijl de borden van het voorgerecht nog op tafel stonden... Ach ja, het zal daar ook wel massaproductie zijn. Na ons etentje (wat Inge niet op kreeg ivm de hoeveelheid) zijn we nog even naar Times Square gegaan. Hier kwamen we onder andere The Naked Cowboy tegen en deze andere maffe gast... Met hem moest ik wel op de foto. Tijdens de foto hem nog even verteld dat ik uit Nederland kwam en we wiet overal legaal kunnen krijgen. Hierna hem jaloers achtergelaten en nog wat dingen gekocht...


Straks nog even wat dingen plannen voor morgen. Iedereen bedankt voor het duimen en een verzoekje nog even door te gaan. Ik hoop zo ontzettend dat we nog even op The Empire State Building kunnen staan. Dat zou mijn week alsnog helemaal goed maken... Het is anders wel een zure appel zo... een zure Big Apple.... Bedankt voor het lezen en tot morgen!

6 opmerkingen:

  1. Ondanks het bewolkte weer hebben jullie de voetjes weer versleten..

    We blijven duimen voor super mooi weer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend balen dat het weer niet mee werkt. Maar ondanks dat laten jullie je niet op de kop zitten door de wolken en zien jullie wel heel erg veel.

    Ook ik houd mijn fingers crossed voor jullie voor mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is me geluk dankzij Carina.
    kan ik nu ook reacties plaatsen.
    Hopen dat het weer mee zit vandaag voor jullie.

    Dikke Kus
    Jos en mams

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nog nooit in New York geweest, leuk om zo via jullie er wat van mee te krijgen. ben benieuwd naar het programma van morgen.
    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het kan toch niet gebeuren dat je niet boven op het Empire hebt gestaan als je in New York bent. Dus ik zal inderdaad braaf duimen voor jullie en hoop morgen goede berichten te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat het expres van dat slechte weer is...ze willen natuurlijk dat jullie volgend jaar weer terug komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen